En av mina brister...

Jag har kommit på en sak... Jag tycker att det är jättesvårt att sitta ner/stå bredvid och titta på när någon annan lagar en maträtt eller efterrätt, vad som helst egentligen, som jag brukar ansvara för att göra.
Det kliar verkligen i fingrarna och jag vill så gärna gå dit och kontrollera att det sker på "rätt" sätt (mitt sätt), det sved till lite när jag insåg att det är så det ligger till, att jag har ett sånt behov av att kontrollera... När jag insåg detta, att det var jobbigt att erkänna för mig själv hur det ligger till så hade jag ett val: Jag kunde förneka bristen och låtsas som ingenting och skylla på de andra, eller så kunde jag se det som en möjlighet att bli bättre, växa och mogna.
Jag har nu bestämt mig för att göra det senare, jobba på mitt behov av att kontrollera och förhoppningsvis bli bättre på att släppa kontrollen.

Det jag tror att jag försöker säga är: När du upptäcker dina fel och brister, skyll inte på omständigheter eller andra människor runt omkring dig och klanka inte ner på dig själv. Utan ta tag i problemet, gör något åt det och se det som en möjlighet att bli en bättre, mer mogen människa :) Och var glad att du kom på dig själv i stället för att någon annan kom fram till dig och förklarade att du måste ändra på dig.


Kram kram


Kommentarer
Postat av: samira

SV: Tack! Jo men precis :) kram!

2011-02-10 @ 23:07:48
URL: http://samirak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0