Borta bra, men hemma bäst

Nu har jag varit hemma i Sverige i en vecka och det känns helt okej faktiskt :)
Jag har lärt mig enormt mycket under den här månaden i Indien och jag är så tacksam!
Jag har blivt mött av en så stor kärlek och värme vart än jag åkt. Det var verkligen överväldigande!
Jag har njutit av värmen och tyckt illa om fukten, men kommit fram till att jag uppskattade att det inte regnade en enda minut under hela resan.
Jag har lärt mig en massa saker om mig själv och personerna jag reste med. Bland annat vet jag nu att det är mat-, vätske- och sömnbrist som för det mesta gör mig tjurig och lättirriterad, speciellt i värmen. Så i fortsättningen ser jag till att alltid ha med mig något att äta och dricka, för min och andras säkerhet ;)
Jag har lärt mig gilla och till och med känna mig trygg i trafiken i Kolkata som definitivt är den mest kaotiska staden jag varit i.
Och jag har insett att det inte spelar någon roll vart man är, folk kommer alltid att glo om jag är på en plats där de sällan ser vita människor, till och med på zoo ser de på en som om man är något sällsynt djur som blivit frisläppt...
Jag har även lärt mig uppskatta saker som vi i Sverige tar för givet, så som rinnande vatten, varmt vatten, mjuka sängar, elektricitet som alltid fungerar, toapapper, riktiga toaletter, asfalt och till och med svenska grusvägar, ost, trägolv, kranvatten och jag skulle kunna fortsätta länge med att rabbla... Men det skulle nog bli lite tråkigt så jag slutar nu :)
Indien tog en bit av mitt hjärta och jag kommer nog en dag åka tillbaka för att ge en bit till...
Resan har för mig varit väldigt bra, på alla områden och jag är så tacksam att jag fick dela den med mina fina vänner och att vi fick träffa så underbara människor som verkligen tog emot oss med öppna armar.
Jag måste dock säga att det känns skönt att vara hemma igen :)
Här kommer ett litet smakprov på allt vi fick vara med om:
En liten blandning av bilder på det vi gjorde, folk vi mötte och jaa... Indien :)
Nu är det dags att sova!
God natt :)
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0