Pepparkakor, snö, pyjamas & advent

En mycket mysig och bra helg går mot sitt slut i den här frökens liv :)

Men innan jag går in på detaljer måste jag bara nämna att det är ganska häftigt att vi har haft snö i snart tre veckor... Den första snön ligger fortfarande kvar!

Åter till helgens händelser: Fredagen bjöd på frisk promenad i vinterkyla, ungdomsmöte och filmmys med M hemma i lägenheten. Eftersom filmen var lite längre än vad vi hade räknat med, blec det lite senare än vi hade tänkt så vi kom inte upp så tidigt som vi planerat på lördagsmorgonen. Men det gjorde inte så mycket, vi hann ändå :)
Lördagen bjöd på en lång scones-frukost, cykeltur+ inhandling av mat i pyjamas med M, en skrattig och halkig liten utflykt med "systrarna" :) När vi kom hem gjorde vi lite snöänglar och skottade trappan. Sen kom vi fram till höjdpunkten: pepparkaksbakning och samtidigt passade jag på att baka lite bröd (which turned out great by the way)

På kvällen blev jag hämtad av underbara L och åkte in till stan för att se ljusspelet tillsammans med M och J, vet inte riktigt om vi lyckades fullfölja orginalplanen :) Men det var kul och jag insåg att jag börjar hitta lite bättre i denna vackra stad
Sen stod Toy Tory 3 på schemat hos killarna i Sävja, jag och M bakade hallon- & rabarberpaj till filmfika och jag måste säga att den blev riktigt god :) Jag missade dock bussen så det blev övernattning hos L, men det var bara mysigt!

Och idag var det adventsgudstjänst och adventsmarknad i kyrkan, riktigt härlig stämning :)

Men nu är det dags att sluta och spendera lite kvalitetstid med tjejerna i mitt hjärta: M & S

Ha en riktigt bra vecka och första advent!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0