Today is the day

Slog precis upp Bibeln och hamnade i Psaltaren 19:15 där det står "Låt min muns tal och mitt hjärtas tankar behaga dig, HERRE, min klippa och min återlösare"
Det är en mening som blivit mer och mer viktig för mig den senaste tiden, det är så viktigt att vara noga med vad man säger och tänker.
Det står också såhär i Lukas 6:45 "...Ty vad hjärtat är fullt av, det talar munnen"
Så för att prata bra saker behöver jag tänka på vad jag fyller mitt hjärta med, dvs tänka på vad jag lyssnar och ser på och gör och se till att det är bra och att det är sånt som är bra i Guds ögon.

Nu till något helt annat, eftersom det är tusen tankar som snurrar i mitt huvud just nu kommer nog det här inlägget bli lite hoppigt, hoppas att inte är alltför störande : )
Igår fick jag jullov och det firades hela dagen, först med en mycket trevlig avslutning på skolan, sen julbak och mys med några underbara tjejer, sen fest/häng med några från den internationella klassen och sen avslutades kvällen i Sävja hos M, M, J och A. Det var en riktigt bra dag, en jag kommer minnas länge! :)

Nästa sak/händelse som upptar mina tankar är att min familj kommer och hämtar mig om några timmar för att åka och hälsa på kära släkten i Stockholm och jag LÄNGTAR verkligen efter att få träffa dem!!! Det ska bli så mysigt att få träffa dem och ha lov.
Sen när jag väl är hemma ska jag försöka träffa så många av mina underbara kompisar som möjligt :) I've missed them a lot!
Men nu måste jag sluta skriva för jag har inte hunnit packa något alls,vilket är en mindre katastrof eftersom jag ska vara hemma i tre veckor... Men men det ska gå bra :)

Så tills nästa gång... Ha en superbra helg och ta hand om varandra!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0