Gran, kola och julstämning

Igår åkte jag och pappa och köpte en julgran. Det var ganska spännande att hitta den perfekta granen eftersom vi inte hade den minsta möjlighet att se hur granarna såg ut för i princip alla var isiga och grenarna var ihopfrusna.
Men vi lyckades få med oss en gran som såg ut att kunna vara bra.
Och det visade sig att vi hade ganska gott omdömme för när granen väl hade tinat och rätat ut sina grenar visade det sig att den var en riktig skönhet, så snart ska den kläs och bli ännu vackrare : )

Jag tänkte även passa på att göra lite chokladkola igår, men det märks att jag vant mig vid en annan spis de senaste månaderna för jag kokade den lite för länge så det blev inte så mycket kola... Men trots att kolan var hård istället för seg så smakade den i alla fall gott.

Träffade M på Willys också och vi bestämde oss för att träffas på "stan" när hon slutat för att handla de sista julklapparna, vi hittade det vi behövde, måste säga att jag är lite stolt att vi gav oss ut för det var -22 grader (!)
Och idag är det dan före dopparedan och jag sitter här i pyjamas och njuter av att ha familjen runt omkring mig :)
Julkänslorna börjar komma mer och mer trots att det inte blir en vanlig jul i år... Det ska bli intressant att se hur julen 2010 kommer vara, men jag har en känsla av att den kommer vara en av de mest värdefulla jag varit med om hittills. Anledningen till det kommer senare... ;)
Men nu är det dags att ta tag i julgranspyntet och samsas med lillebror om hur granen ska se ut.
God jul!
: )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0