För en sekund

Jag älskar den här sången:

"Allt som jag är lämnar jag kvar här hos dig
Inget jag har är någonting värt här hos dig
För en sekund stannar jag kvar här hos dig
För en sekund med dig min Gud"

Den är så enkel, men beskriver en sån djup längtan efter att få möta Gud, om så bara för en enda sekund... Att lämna allt som upptar ens tankar, allt man är och har och bara släppa det för att vara en liten stund med universums skapare, vår frälsare, pappa, kung, herde, hjälpare och vän.
Längtan efter det där mötet där tid och rum försvinner och man bara omsluts av Guds närvaro, när inget annat spelar roll och man känner hur luften man andas är så tung, men samtidigt så oerhört lätt att andas in. Om det så bara är för en sekund är den sekunden värd allt!

Det är sådana sekunder som förvandlar liv... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0