Måndag - bra start på veckan

Idag är det måndag, en ny dag, en ny vecka, vilket innebär nya möjligheter, låt oss göra något bra av den!

Igår var det tacksägelsedagen och även om det bara finns en utnämnd sådan i kalendern varje år borde vi kanske ha en lite oftare? Kanske en dag i slutet på varje månad eller vecka, då man verkligen anstränger sig för att bara se positivt på det man står i och vara tacksam för det man har och inte nödvändigtvis blunda för det svåra man upplever, men hitta det som är positivt och fint i det svåra och tråkiga. Det skulle nog ljusa upp vår vardag lite grann och vi skulle kanske bli lite gladare och positivare nu när höstmörkret kommer närmare och gör sitt för att göra dagarna gråa och kalla...

Jag kom på att det bara är 20 dagar kvar tills jag sitter på planet till Indien, galet! :) Jag har så mycket förväntningar, det kommer verkligen bli såå kul, intressant, jobbigt, "ögonöppnande" och ge massor av värdefulla erfarenheter inför framtiden tror jag. Hoppas vädret blir bra! ;)
Och det är bara 11 dagar kvar tills min fina älskling kommer hit, han som får mitt hjärta att bli varmt och hoppa över några slag, han som varit min i över 6 månader nu. Galet att det har gått så fort... Jag är så tacksam! Fast det där med distansförhållande är inte det roligaste som finns, till viss del kanske det är nyttigt att sakna varandra, men det hade varit lättare att slippa, tur att det knappt är tre månader kvar tills avståndet minskar :)

Nu är det höst på riktigt här och jag blir så glad varje gång jag får gå in i bussen på morgonen efter att ha stått ute och väntat på den i den kalla morgonluften, det är verkligen isande kallt på morgonen så det är uppskattat att få komma in i en varm buss. Vantarna åkte fram i helgen och snart är det kanske dags att byta till en rejälare jacka...


Ikväll får jag och tjejerna besök så nu måsta jag slita mig härifrån och städa lite...
Ha en bra vecka!!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: samira

SV: åh tack :)

2011-10-10 @ 20:14:41
URL: http://samirak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0