26e mars

Idag det 26e mars, dagen efter våffeldagen utan våfflor och dagen innan vi ändrar om till sommartid.
Här hos mig i Uppsala skiner solen och det ser ut att li en mycket fin dag.

Ska jobba inatt mellan 12 och halv 5, vilket betyder att jag kommer vara uppe när vi ställer om till sommartid... Ska bli intressant eftersom jag aldrig varit uppe när man egentligen ska vrida fram klockan en timme (kl 02.00 blir 03.00) Jag har föredragit att sova gott i min varma säng de timmarna... Så det blir en ny och kul erfarenhet : )

Veckan som gått har både bjudit på vår, skratt, vinter, härliga människor, sorg, jobb, skola, efterlängtade samtal och mycket mer.
Jag har inte kännt mig riktigt som mig själv, även om jag försökt och gjort mitt bästa...
Men det är väl så ibland, man kan inte alltid må bäst och vara sådär överlycklig och glad jämt som jag egentligen vill vara, inte för att jag vill försöka hålla uppe någon mask eller så utan för att jag tycker om att vara glad och se att andra är glada... Men det är nog ganska naturligt att allt inte är på topp när det kommer oväntade, eller väntade hinder och sorg.
Önskar dock att jag var glad jämt, det hade varit så kul, att alltid vara glad och smitta av sig av glädjen. Men om man alltid var glad så kanske man inte skulle uppskatta glädjen på samma sätt?

I alla fall... Hade en mycket bra dag igår, väldigt mycket tack vara Johannes, street mission och gänget på ikea : )
Och idag ska bli en mycket bra dag också hade jag tänkt! :)
Ska snabbt göra mig iordning och rusa iväg för att möta Shushan och Rebecka, sen får vi se hur dagen ser ut... Ska i alla fall sova lite ikväll så jag orkar jobba inatt!

Här är två bilder som visar att våren är på väg:
(Bilder från mitt besök hos min kära moster och morbror i tisdags)





Have a great day! : D

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0