Det här med att komma på en bra rubrik alltså...

Det är alltid ett litet problem för mig när jag skriver ett inlägg här, att komma på en bra rubrik... Ska kanske sluta skriva rubriker?

Men nu till vad jag egentligen skulle skriva...
Det har hänt en del sen sist, vilket alltid är trevligt eftersom det är ett tecken på att tiden går och att jag har ett liv som förgylls av underbara människor och ögonblick. Jag är så tacksam!

Sist jag skrev var det Tour De Ski på tv och jag hade svårt att packa ner allt som skulle följa med hem till Uppsala i väskor som inte skulle vara alltför tunga för att ta med på tåget. (Har tyvärr ingen bild på hur mycket packning jag hade med mig, men flera personer i min närhet kan intyga att det var mycket)
Och när fredagen satt jag mig på tåget kl 7 på morgonen och var imponerad över att tåget faktiskt var i tid, bra jobbat sj! Något annat som fick mig att le under resan var att det finns snälla medressenärer som hjälper till med väskorna när en liten hjälplös flicka försöker ta sig ut ur och in i tåg med alltför mycket packning :) Sådana människor är guld värda!
Och efter en tågresa med på tok för mycket packning var jag äntligen hemma i Uppsala!
Jag hade blivit lovad att bli hämtad av en underbaring till vän när jag kom fram till stationen i Uppsala, något jag var oerhört tacksam över eftersom jag efter två byten var helt slut efter att ha burit/släpat runt på mina väskor och absolut inte orkade släpa dem till bussen.
Men när jag kom fram blev jag väldigt positivt överraskad över vem som hämtade upp mig. Jag kände mig rejält lurad, men på ett mycket positivt sätt : )

Och nu har det gått en hel vecka sen dess... Har haft folk på besök, pluggat, grubblat, gått i skolan, haft bra kvalitetstid med Susanna och Marina, sökt jobb, skrattat, gråtit, pratat i telefon, nästan försovit mig och mått väldigt bra!
Helgen bjuder på jobb och jobb, sen får vi se vad mer den vill erbjuda. Oavsett vad som händer kommer det bli bra!
Ha en trevlig helg!






Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0