Vad ska man säga och vad ska man göra?

Åh, mitt huvud snurrar och snurrar och snurrar...

Jag önskar att jag kunde vara vis i alla situationer jag hamnar i och ha svar på alla kluriga och jobbiga frågor både när det gäller mig själv och andra.
Men såklart hade det varit både väldigt jobbigt och tråkigt att ha svar på allt... : )
Har hamnat i situationer de senaste veckorna då jag verkligen önskat att jag hade svar på vissa frågor och att jag varit lite visare och tänkt efter lite extra innan jag fattat beslut eller sagt saker dels för att hjälpa andra och dels för att underlätta min egen situation, men det är inte alltid det lättaste att komma på bra svar och lösningar när man är mitt i det hela. Ibland hade det varit bra med örnperspektiv på saker...
Efterklok som jag ofta är, så kommer jag ju på smarta lösningar på frågan eller problemet efteråt när tillfället är förbi. Jag antar att de flesta känner igen sig i det.

Men en sak jag märkt är att man lär sig något nytt av varje fråga, efterklokhet (kan man säga så? Annars hittar jag på det ordet nu!) och motgång. Man blir faktiskt klokare, ens syn på saker och ting breddas och man är mer förberedd när en liknande situation dyker upp nästa gång

Ja, ja förutom alla tankar som snurrar i huvudet så är mitt liv bra : ) Är glad att det är helg nu och ser fram emot imorgon! Har haft en mycket bra fredag med bra lektioner, supermysig eftermiddag med Marina, Victoria och Susanna, härligt ungdomsmöte och bra kväll på stan i de gula jackorna.
Så en nöjd tjej kryper snart ner i sängen och sluter sina ögon för att snart vakna upp till en ny, härlig dag med allt vad den kommer att erbjuda :)
Så jag säger god natt och sov så gott!


Ha en superbra och välsignad helg!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0