Tillbaka

Nu är jag hemma i Uppsala igen. Har varit här nästan en hel vecka och jag måste säga att det känns väldigt skönt att vara hemma igen och återgå till de vardagliga rutinerna : )

Det är första maj vilket betyder att det var Valborgsmässoafton igår, en mycket uppmärksammad och stor dag här i Uppsala... Jag är van vid att att kanske grilla och titta på något majbål på kvällen, men det är väldigt mycket större här och det händer saker hela dagen.
Så jag, Susanna, Camilla och Erik började dagen med att kolla på studenternas forsränning och på kvällen var vi ute och nattvandrade. Det kommer folk från större delen av Sverige för att komma hit och festa så det var mycket folk ute. Jag kom hem alldeles för sent och skulle upp tidigt för att filma mötet... Jag försov mig, vaknade 08.30 i stället för 07.30 så jag blev lite stressad, men kom "bara" 20 min sent till samlingen. Skulle ha varit i kontrollrummet kl. 09.00 men var där 09.20.

Annat intressant och onödigt jag kan berätta är att min hals är smått körd och är riktigt hes, och något som är lite roligare är att vi hade mycket trevligt middagsbesök här idag när vi kom hem efter kyrkan. Tack kära ni för sällskapet : )

Jag hade gärna gått oh lagt mig nu...
Har dock en del att göra innan jag får sluta mina ögon och sova. Och det är ju fortfarande alldeles för tidigt för att sova, men mitt huvud, min hals och näsa hade nog tyckt om att få vila lite extra ikväll/inatt, vi får se hur det blir...

Men nu sitter jag här och tänker på allt jag måste läsa, fixa och planera in och på att jag mycket hellre skulle vilja vara någon annan stans, med härligt sällskap och kanske en filt runt mig och halvsova i en soffa med folk runt omkring mig som pratar om något viktigt eller helt onödigt, och bli lite ompysslad... Ynkligheten som kommer när man är lite smått förkyld börjar krypa fram nu känner jag haha ;) Ja ja, nu är det som det är och jag sitter ensam i lägenheten och inser att det är dags att ta tag i allt jag ska göra innan dagen är slut.
Så time to rycka upp sig och sluta skriva snart :P

Hoppas helgen och veckan varit bra! Nu är det bara några timmar kvar till en ny vecka med nya möjligheter, äventyr, härliga vänner, intressanta lektioner och annat som en vecka brukar innehålla.


Ta hand om er! :)

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0