Imorgon

Imorgon är dagen då jag flyttar hemifrån och ger mig ut på egna äventyr : )

Imorgon är dagen då jag blir vuxen, igen.
Ja, just precis vuxen, igen...
Jag har kommit fram till att jag ständigt kommer till "bli vuxen"-stopp här och var i livet och ändå känner jag mig inte ett dugg mer vuxen än för två år sen när jag var 17 år.
Folk säger att man blir vuxen när man fyller 18 år, jag blev det på pappret men inte i huvudet :)
De säger att man blir vuxen när man skaffar körkort. När jag fixade körkortet kände jag mig lite mer vuxen än innan, men inte på riktigt.
Och man samlar tydligen vuxenpoäng när man skaffar ica-kort och IKEA family-kort, men även fast jag har både och så kan jag inte påstå att jag känner mig mer vuxen för det.
Nu när jag flyttar hemifrån borde jag ju bli vuxen tycker i alla fall jag, men jag har en känsla av att det kommer dröja innan jag kallar mig vuxen på riktigt.
För inom mig är jag ett barn som älskar bus och att vara glad och sprida glädje och det där buset lyser nog igenom mer än vuxenheten just nu :)
Men jag måste tillägga att de faktiskt är helt ok för mig.
Förhoppningsvis kommer jag vara lika "liten" i sinnet när jag på pappret är långt mer än gammal!

Nu är det dags att gå tillbaka till packningen och njuta av att vara hemma med familjen.

Ta hand om er och skratta mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0