Vinter

Det är den 20 november och snön har legat kvar ett bra tag nu... Det känns lite tidigt med vinter och snö, eller det kanske bara är jag som tycker det? Men, men jag ska inte klaga. Tycker faktiskt att det är ganska mysigt att det är vitt överallt :) Kvällarna blir ljusare och det är mysigt att höra hur tyst allt blir och hur det knarrar under skorna när man är ute och går...

Det påminner mig om att jag borde ta en mysig kvällspromenad någon kväll den kommande veckan om jag får lite tid över. Eller kanske en tidig morgonpromenad? Eller kanske både och?

Pratade med min familj för en liten stund sen. Det var så mysigt att bara prata om ingenting, att höra deras röster och dela med sig av vad som händer här och höra hur det är hemma hos dem :) Även om vi bor nästan 60 mil ifrån varandra kändes det nästan som jag satt hemma i dator/gästrummet och pratade med mamma och som om jag stod uppe i hallen och pratade med pappa. Det är bra när man känner att man är nära fast att man är långt ifrån.
Det ska bli skönt att komma hem till jul och vara hemma i huset och bara vara, inte göra någonting annat än att bara ha kvalitetstid med familjen och mina kära, underbara vänner :) Eller ja, mitt besök hemma kommer ju inte enbart bestå av att inte göra någonting. Kommer nog försöka göra så mycket som möjligt medan jag är hemma. Men vill verkligen ta tid att bara umgås och ta igen lite tid med mina underbaringar... Hoppas det finns tillräckligt med tid till allt!

Det låter kanske som om jag har värsta hemlängtan, men faktiskt inte... Eller jo lite kanske :) Men det är inte på ett jobbigt sätt utan mer som att jag ser fram emot att få träffa framför allt min familj och mina nära vänner som jag inte träffat sen i september.
Fast i samma stund som jag längtar efter dem där hemma är jag jätteglad och tacksam för att jag är här. Jag trivs verkligen jättebra med mitt boende, med tjejerna jag delar lägenheten med, med skolan, kyrkan, mina underbara, superhärliga vänner, jobbet, livet, Gud, mig själv och allt annat bra som händer just nu :)

Det jag tror att jag försöker säga är att jag har det bra!
Det finns lite småsaker som behöver fixas och en bihåleinflammation som gärna får försvinna. Men annars är de finnemang!
And I like it!



Men nu är det verkligen dags att sluta skriva för jag har en del att läsa innan det är time to sleep
Så jag säger hejdå för den här gången och önskar er en bra fortsättning på helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0