Ett gott nytt år

Nu har det både hunnits med jul och nyår och allt man hunnit med, eller borde hunnit med däremellan...
Den här julen var första gången jag åkte hem till familjen för att fira jul och det är också första gången jag jobbar större delen av julafton (14-21). Men trots att julen inte var som den brukar så var det nog den mest värdefulla jag varit med om under mina 19 år.
Så större delen av dagen ägnade jag åt att jobba och åka runt i byn och hjälpa äldre.
Jag måste erkänna att det var obekvämt att jobba på julafton och att möblera om hela dagen för att hinna med allt som skulle hinnas med plus jobbet. Men även om det var obekvämt kände jag att jag gjorde något värdefullt och jag märkte att de som fick hjälp var tacksamma för att vi som jobbade kom ut till dem i stugorna och hjälpte till.
Något annat som gjorde att just denna julen var extra värdefull var att jag fick spendera den med min familj, kanske låter lite konstigt att jag skriver så för jag har alltid firat jul med familjen. Men det som var annorlunda var att jag inte hade sett dem på två månader eftersom jag inte bor hemma längre.
Och mellandagarna var som de brukar: En massa julmat och degande :)
Men på måndagen gick vi och såg Narnia 3 The voyage of the dawn treader i 3D och måste säga att den var riktigt bra, slutet var definitivt det bästa i hela filmen. Men ska inte avslöja vad som händer för er som inte sett den :P
Sen kom nyårsafton och den kvällen tillbringades med Marie & Martina. Vi hade en riktigt mysig trerättersmiddag och framåt elva åkte vi hem till Marie och under tolvslaget stod vi utanför huset med Sandra och Victoria och tittade på alla fyrverkerier och märkte ganska snart vilka som inte borde vara ute och skjuta ;)
De senaste dagarna har jag även hunnit med lite kvalitetstid med gänget här hemma i Älmhult och det blir mer av det ikväll : )
Har också börjat packa för resan tillbaka till Uppsala, problemet är: För mycket kläder och saker mot för lite plats i väskorna och tågresa i stället för bilresa. Men det löser sig nog... Om jag inte får med mig allt får det följa med nästa gång jag hälsar på här hemma :)
Men nu är det dags för Tour de Ski med pappa
Jag önskar er en mycket bra fortsättning på det nya året!
Var välsignade och ta hand om er!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0