Påsklov

Nu är det påsklov och jag är hemma i Älmhult hos familjen. Det är så skönt att komma hem och umgås med familj och vänner.
Har hunnit vara hemma i tre dagar nu och jag njuter av varje dag. Sen att vädret är så fint gör absolut inte hemmavistelsen sämre!



Idag på morgonen, klockan 10 närmare bestämt, åkte jag, Martina och Jacob hem till Tom och firade honom eftersom han fyller 19 år idag. Sen har dagen bestått av att äta lunch ute i solen, hänga tvätt, städa och äta thaimat : )

Jag är mycket nöjd med dagarna här i Älmhult och är glad att jag har åtminstone två hela dagar kvar med familj och vänner här. Men jag saknar min M <3

Idag är det första dagen i påsken, dagen då Jesus blev dömd och torterad för att dagen därpå, långfredagen, bli korsfäst och ta på sig världens alla sjukdomar och synder.
Påsken är en högtid då man verkligen får möjlighet att reflektera och inse hur god Gud är och förstå vilken nåd och förlåtelse vi har fått genom att Jesus dog och uppstod för var enda människa på hela vår jord.
Det är också en högtid full av tacksamhet och glädje!
Så var glad, ha en ödmjuk och förlåtande attityd och tillbringa slutet på veckan och den här påsken med de människor du tycker om och bryr dig om. Det ska jag göra i alla fall : )

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0