Dags att sova, eller...

Det är alltid så att när jag har bestämt mig för att jag ska gå och lägga mig så kommer jag på tusen saker som jag vill eller måste göra innan jag stänger de blå...

Jag har en känsla av att jag inte är ensam om detta?

Som ikväll till exempel: Jag var på ungdomsmöte, stannade och fikade och hade allmänt trevligt och blev trött efter en stund så jag tänkte att det vore bra att åka hem och sova, så jag tog min lilla cykel och begav mig hemåt. Men på vägen träffade jag M och V och pratade en liten stund, sen cyklade jag och M hem och fortsatte prata medan jag diskade och gjorde rent spisen. Sen när vi borstat tänderna och M gått in på sitt rum kom jag på att jag inte hunnit läsa klart ett blogginlägg som jag bara var tvungen (?) att läsa innan jag gick och la mig... Och helt plötsligt var jag fast här vid datorn och hittade andra saker jag kunde kolla upp medan jag ändå satt här (Så typiskt mig)

Så nu sitter jag här och skriver för att dela med mig av hur odiciplinerad jag är när det kommer till att gå och lägga sig i tid på kvällen. Inte bra alltså, jag måste jobba på detta!

Jag vet att det är helg och att jag är ledig imorgon... Men ibland kan det ju vara bra att somna i tid, även på helger?

Men en sak som är bra med att sitta uppe sent när lägenheten är tyst är att jag tänker en massa och filosoferar över onödiga, men komiska saker. Och det kan ju vara trevligt ibland och nyttigt för hjärnan att arbeta lite...

<---- Man kan skriva mycket kul med kylskåpmagneter, bland annat tackhälsningar på andras kylskåp :)


Men nu, nu ska jag verkligen stänga av datorn och sova! För det är en ny dag imorgon som ska fyllas med städning, plugg, mat, gemenskap och annat trevligt man kan fylla en lördag med.

Så nu säger jag god natt & sov gott :)

Hoppas att din vecka varit bra och att helgen blir ännu bättre!!
Var välsignad :)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0