Det snurrar i huvudet : )

Wow, tänk dig att du tänker på något jättebra som du verkligen vill förmedla till andra och du är riktigt mån om att de ska förstå vad du menar och känner. Men det är svårt att sätta ord på tankarna och skriva ned dem på tangentbordet...
Så känner jag just nu :)

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera orden för att det ska bli rätt, men förhoppningvis blir det bra!

Ikväll lyssnade jag på en man som heter Bill Wilson, han berättade om sin uppväxt och vad han gör just nu... Det låter precis som om han är vem som helst och det kanske han är... Men när man hör honom berätta om sitt liv och vilka människor han möter varje dag tappar man hakan!

Han växte upp med en mamma som var alkoholist, när han var 12 år lämnade hon honom i ett gathörn och kom aldrig tillbaka.
Efter att ha suttit i detta gathörn i tre dagar utan mat och vatten och utan att gå därifrån, i hopp om att mamman skulle komma tillbaka, stannar en man sin bil och går fram till Bill. Han frågar om Bill är ok och frågar om han behöver något. Bill svarar att han är ok, men att han är hungrig och skulle vilja ha lite mat.
Mannen som är diakon i en kyrka i närheten ger Bill mat och ser till att han får följa med på ett kristet ungdomsläger.
Det blev starten på hans nya liv och han fick se en helt ny sida av livet. 
Flera år senare efter att ha blivit omhändertagen av kyrkan och fått någonstans att bo, startar han en söndagsskoleverksamhet, Metro Ministries (www.metroministries.org), som tar sig ut på gatorna till barnen i New Yorks slum för att visa dem kärlek, ge dem mat och berätta om Jesus.

Idag samlas 20000 barn varje söndag på barnmötena som anordnas i Brooklyn, New York. Och verksamheten är den största av sitt slag i USA och faktiskt i hela världen.

Även om det är häftigt och gripande så är det inte antalet barn som får hjälp varje vecka eller Bills tuffa bakgrund som imponerar på mig, utan hans hjärta för att hjälpa.
Han jobbar för att hjälpa barn som kommer från samma bakgrund som honom själv och till och med ännu värre att komma rätt i livet.
När jag lyssnade på honom kunde jag både se och höra passionen han bär på och man kan inte undgå att bli inspirerad av det han har att säga!

Jag har bara berättat om en mycket liten del av vad Bill Wilson gått igenom, vem han är och vad han gör. Vill du veta mer om honom och hans arbete kan du söka på google eller gå in på Metro Ministries' hemsida och läsa! : )

Kommentarer
Postat av: Rebecca Petersson

Hej Jessica!

Jag besökte hans verksamhet när jag gick bibelskola. verkligen ett fascinerande arbete!

Hoppas allt är fint med dig och grattis i förskott till studenten=) Kram

2010-05-26 @ 14:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0