Long time...

Jag såg nyss att det är fyra veckor sen jag skrev mitt senaste inlägg...
Tiden går verkligen fort när man har kul, för kul har jag haft : )
Sist jag skrev fyllde mitt körkort ett år och jag hade nästan precis kommit hem från Tunisien.
Nu har jag hunnit med en utflykt till Halmstad och havet, nästan fyra veckor av jobb på hemtjänsten och massor av underbar sol och värme.
Jag har till och med varit med om världens åskoväder, det kanske finns de som inte alls tycker att åskovädret som drog fram i söndags kväll var stort. Men när väggarna i huset skakar och blixtarna nästan står i kö för att slå ner, så tycker i alla fall jag att det är rejält oväder på gång.
Jag är inte direkt den som tycker om åskan, men jag är heller inte rädd för den. Jag känner någon slags skräckförtjusning för den typen av oväder.
För samtidigt som jag tycker att det är obehagligt när den går nära och knallen nästan kommer före blixten så tycker jag att det är mysigt när man hör hur regnet öser ner och blixtarna lyser upp den mörka himlen. Jag vill inte, fast jag vill titta ut genom fönstret eller dörren och se naturens ovädersshow dra igång.
Som en liten oviktig parentes som inte alls har med inlägget att göra kan jag säga att jag nu är stolt ägare till mina absolut första hushållsapparater någonsin : ) Jag köpte både vattenkokare, brödrost och kaffebryggare(!)
Ni som känner mig vet ju att jag inte har lärt mig dricka kaffe än, men nu när jag har egen kaffebryggare och många i min omgivning tjatar om att jag måste börja dricka kaffe snart så blir ju risken större att jag fastnar för det snart...
Vi får se!
Ha det så bra : )

Kommentarer
Postat av: Martina

Låter bra! Då kan jag ju räkna med att få ta en kaffe TILLSAMMANS med dig när jag kommer för att hälsa på dig i Uppsala! :D

2010-07-18 @ 20:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0