Grodor

Jag hade precis jobbat klart en kväll den här veckan och var på väg hem. Jag hade en kompis med mig i bilen och vi satt och småpratade när jag helt plötsligt skrek till och bromsade varpå min kompis blev rädd och skrek. Hon frågde vad som hände och jag svarade att det var en groda på vägen.
Just det en groda!!
Detta fick oss att börja gapskratt eftersom det var helt galet att jag skulle skrika för att en groda hoppade framför bilen.  
Efter en stund sa min kompis att hon trodde att jag sett en älg som höll på att springa framför bilen, det fick oss att skratta ännu mer eftersom vi insåg att det var en ganska stor skillnad på en groda och en älg.
Jag tänkte tyst för mig själv: Tack Gud att det bara var en groda och inte en älg som sprang framför bilen!
Jag kan ju tillägga att vi tog oss hem tryggt och säkert, grodor orsakar ju inte så mycket skador på bilar och dess passagerare ;)
Varje gång jag kör förbi det stället där grodan hoppade framför bilen kan jag inte låta bli att le och när jag och S pratar om det kan vi inte låta bli att skratta :)

Så om du får välja mellan att köra på en groda eller älg så rekommenderar jag att du väljer grodan.
Tack S för att du skrattade i stället för att bli sur på mig och för att vi fick en grymt kul bilfärd den kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0