Min kära klass

Hjälp, det är redan maj!! Och idag i det exakt en månad tills jag tar studenten. Helt galet...

Usch det är nog som jag hört många säga: att man inte saknar saker/människor förrän man mister dem.
Och nu när jag snart "mister" mina klasskompisar, eftersom vi går åt olika håll, fattar jag verkligen vad de betyder och hur mycket jag kommer sakna dem när vi inte ses mer. Smart att komma på det nu när det inte alls är långt kvar... Men bättre sent än aldrig antar jag :)

Alltså är det lite bitterljuvt att ta studenten... Jag vill ta studenten för att det ska bli så skönt att sluta skolan och verkligen göra vad jag vill, det känns som om äventyret börjar på riktigt då.
Men samtidigt blir det jobbigt att ta studenten eftersom det innebär att jag inte kommer träffa en del av mina kompisar mer. Jag har verkligen insett nu att många av mina underbara klasskompisar kommer försvinna ur mitt liv den dagen då vi hoppar ut på plattformen vid gympasalen och blir "fria". Jag trodde inte att det skulle vara jobbigt, men nu när det börjar sjunka in gör det lite ont i hjärtat.

Så därför vill jag verkligen försöka ta vara på denna sista månaden vi har tillsammans och jag hoppas att den sista tiden med klassen kommer vara den bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0